کدام خبرگزاری‌ها سند دروغین درباره احمد شهید منتشر کردند؟

تقاطع: روز دوشنبه (۵ مرداد-۲۷ جولای)، شماری از رسانه‌های وابسته به جناح‌های مختلف حکومت ایران، در اقدامی هماهنگ، اقدام به انتشار خبری کردند که مدعی بود احمد شهید، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، مبلغ یک میلیون دلار از سفارت عربستان در کویت رشوه دریافت کرده تا در ازای آن، مواضع تندی را در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران اتخاد کند. خبرگزاری‌های “فارس” و “تسنیم” و روزنامه “جوان”، (هر سه، وابسته به سپاه پاسداران)، خبرگزاری صداوسیما، “باشگاه خبرنگاران” ادامه مطلب

انتشار سند ویکی‌لیکس مبنی بر بورس تحصیلی فرزند مهاجرانی توسط وزارت خارجه عربستان

تقاطع: وب‌سایت افشاگر “ویکی‌لیکس”، روز جمعه (۱۹ ژوئن-۲۹ خرداد) حدود ۶۰ هزار سند مرتبط با سفارت‌خانه‌های عربستان سعودی در کشورهای مختلف را منتشر کرد که یکی از این اسناد به پرداخت یک بورس تحصیلی به ارزش ۶۵ هزار پوند از سوی سفارت عربستان در بریتانیا به فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمد خاتمی اختصاص دارد. در این سند که به فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ۱۳۹۰) برمی‌گردد، وزارت مالیه عربستان به سعودالفیصل وزیر خارجه وقت این ادامه مطلب